مجله خبری دلتا مجله خبری دلتا .

مجله خبری دلتا

مالکان خانه های خالی بخوانند

وزارت راه و شهرسازی، ابزار  مالیات بر خانه‌ های‌ خالی با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان را به‌عنوان  یکی از راهکارهای دولت برای ساماندهی بازار اجاره در نظر گرفته است.

 

  

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اخذ مالیات خانه های‌ خالی، تکمیل واحدهای مسکونی مهر، تولید و عرضه واحد های مسکونی طرح  ملی مسکن و راه اندازی نظام اجاره داری حرفه ای را راهکار دولت برای  ساماندهی بازار اجاره عنوان کرد.
به گزارش مجله دلتا محمود  محمودزاده، با اعلام برنامه‌ های پیش روی وزارت راه و شهرسازی افزود: عرضه  واحدهای مسکونی مهر تا پایان امسال و تحویل آن به متقاضیان، می‌تواند نقش  موثری در عرضه مسکن و در نهایت ساماندهی بخشی از بازار اجاره بها داشته  باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه  داد: با تکمیل واحدهای مسکونی مهر باقیمانده، بخشی از مستاجران که امروز  اجاره نشین هستند به خانه های خود منتقل می شوند.

مالکان خانه های خالی را پر کنند
معاون مسکن و ساختمان با اعلام  اینکه سامانه املاک و اسکان به منظور اخذ مالیات از خانه‌های خالی در حال  راه‌اندازی است، از تحویل این سامانه تا پایان امسال خبر داد و افزود: در  سال آینده سامانه برای استفاده در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار خواهد گرفت.

محمودزاده ادامه داد: با راه  اندازی سامانه املاک و اسکان و در نظر گرفتن مالیات خانه های خالی، شاهد  تاثیر ویژه در بخش مسکن خواهیم بود. زیرا بیش از دو میلیون و ۶۰۰ واحد  مسکونی خالی در کشور می‌تواند وارد چرخه عرضه بازار مسکن شود که خود به خود  با عرضه بیشتر، شاهد رونق بازار اجاره بها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در خصوص راه  اندازی نظام اجاره‌داری حرفه‌ای، تفاهمی با بانک انجام شده و قرار است که  رویکرد ویژه‌ای برای اخذ ودیعه اجاره بها در نظر گرفته شود.
برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله خبری دلتا دیدن نمایید


برچسب: خرید آپارتمان در تهران، اجاره آپارتمان در تهران، دلتا، املاک دلتا، مجله دلتا،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۹:۳۹ توسط:مجله خبری دلتا موضوع: نظرات (0)